Två roliga QSO i dag

Dels en fyr nere i Grekland, SX8LGT som de aktiverar mellan 18-26 april och dels JW5E på Svalbard. Kul med båda men speciellt med Svalbard Amatørradioklubb i Longyearbyen.

Longyearbyen är en av världens nordligaste bebodda platser och tydligen den nordligaste med över 1000 invånare.

pexels tomas malik 793526 26690638

Foto från Pexels, Tomáš Malík

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Rulla till toppen