Två roliga QSO i dag
Dels en fyr nere i Grekland, SX8LGT som de aktiverar mellan 18-26 april och dels JW5E på Svalbard. Kul med […]
Dels en fyr nere i Grekland, SX8LGT som de aktiverar mellan 18-26 april och dels JW5E på Svalbard. Kul med […]
Jag använder ofta RBN för att se hur vågutbredningen är och i dag var den ovanligt bra. För första gången
Det första QSO med mitt nya callsign SM4T gjorde jag förstås med Hannu, min Elmer 🙂
Efter att reglerna för extra anropssignaler (callsign) ändrades den 1april i år ansökte jag om en ny. Man kan nu